AMD, oyunlarda ek kare üretimini sağlayan ekran kartı teknolojisi AMD Fluid Motion Frames (AFMF) 2.1’i duyurmaya hazırlanıyor. Bu yeni sürüm, AMD'nin HYPR-RX teknoloji paketi kapsamında sunulacak ve Radeon sürücüsüyle entegre çalışacak. Oyunculara daha akıcı bir oyun deneyimi sunmayı hedefleyen AFMF 2.1, görüntü ölçeklendirme ve kare üretimi gibi özellikleri bir arada kullanarak performansı artıracak.
AFMF 2.1 Entegrasyona Gerek Duymadan Çalışacak
AMD Fluid Motion Frames teknolojisi, oyunlara özel bir entegrasyon gerektirmeyen bir yapıya sahip. Bu sayede kullanıcılar, hangi oyunlarda AFMF’yi aktif hale getireceklerini kendileri belirleyebilecek. Ancak bu teknolojinin, tüm oyun içeriğini ölçeklendirmesi ve bazı grafik öğelerinde kalite kaybına neden olabileceği belirtiliyor. Özellikle kullanıcı arayüzü ve menü öğelerinde zaman zaman görüntü bozulmaları yaşanabiliyor.
Özellikle Eski Oyunlar İçin Büyük Avantaj Sunuyor
AMD Fluid Motion Frames, özellikle eski oyunlarda FPS artışı sağlamak için ideal bir çözüm olarak öne çıkıyor. Yeni nesil grafik motorları için optimize edilmemiş oyunlarda AFMF, kare hızını artırarak daha akıcı bir deneyim sunabiliyor. Geçtiğimiz yıl yayınlanan AFMF 2.0 sürümü, OpenGL ve Vulkan desteğiyle gelmiş, ayrıca performans profilleri ve gecikme optimizasyonları eklenmişti.
AFMF 2.0 ile birlikte AMD, teknolojinin çalışma şeklini daha verimli hale getirdi. Oyun içi gecikmeler optimize edildi, pencere modunda ve dinamik sahnelerde performans iyileştirildi. Bununla birlikte, kullanıcıların AFMF’yi hangi oyunlarda aktif hale getireceklerini daha kolay seçebilmeleri için ek profiller sunuldu. Tüm bu güncellemeler, AMD’nin Fluid Motion Frames teknolojisini oyuncular arasında daha popüler hale getirdi.
Nvidia da Benzer Bir Teknoloji Geliştirdi
AMD'nin AFMF teknolojisi oyun dünyasında ilgi çekerken, Nvidia da benzer bir teknoloji olan Smooth Motion’u tanıttı. Ancak bu teknoloji yalnızca GeForce RTX 50 serisi ekran kartlarında çalışıyor. AMD ve Nvidia’nın bu tür teknolojileri, sürücü seviyesinde kare üretimi yaparak oyun deneyimini iyileştirmeyi amaçlıyor. Ancak bu çözümler, farklı üreticilerin kartlarında çalışmadığı için kullanıcılar seçim yaparken donanım uyumluluğunu göz önünde bulundurmalı.
AFMF 2.1 Ne Gibi Yenilikler Sunacak?
VideoCardz tarafından paylaşılan bilgilere göre, AMD şu anda AFMF 2.1 sürümü üzerinde çalışıyor. Yeni sürümün, AMD ekran kartları arasında heyecanla beklenen Radeon RX 9070 ekran kartlarının tanıtımıyla birlikte HYPR-RX paketinin bir parçası olarak sunulacağı belirtiliyor. AMD, AFMF 2.1 ile üretilen karelerin kalitesini daha da artırmayı hedefliyor. İlginç bir şekilde, AFMF 2.1’in Nvidia’nın DLSS veya FSR gibi yapay zeka tabanlı çözümler yerine geleneksel donanım kaynaklarını kullanarak çalışacağı belirtiliyor.
AMD Fluid Motion Frames 2.1’in Çıkış Tarihi
Şu an için AFMF 2.1’in kesin çıkış tarihi bilinmiyor. Ancak yeni Radeon RX 9000 serisi ekran kartlarının piyasaya sürülmesiyle birlikte tanıtılacağı tahmin ediliyor. AMD, bu güncellemeyle birlikte oyunlarda kare üretimini daha verimli hale getirmeyi ve görsel kaliteyi artırmayı planlıyor. Oyuncular, AFMF 2.1’in sunduğu performans artışını merakla bekliyor.
Siz AMD’nin yeni Fluid Motion Frames 2.1 teknolojisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda fikirlerinizi paylaşmayı unutmayın!